terug in Figueiró dos Vinhos

Heerlijk geslapen in mijn kolossale tweepersoons bed in het Olissippo. Ik was moe gisteravond en ben vroeg onder de wol gegaan, na nog wat lezen en tv kijken.
Rond half negen vanmorgen ontbijt. Het zal vast niet het allergezondste voedsel zijn, maar die enkele keer dat ik in een hotel zit, kan ik het niet laten: uitgebakken plakjes spek. Met wat kleine broodjes, vruchtensap en koffie. Heerlijk. Het was vrij druk in de ontbijtzaal. De bediening liep bij het opruimen wat achter op de vrijgekomen plekken. Daardoor zat ik in m'n eentje aan een tafel gedekt voor vier. Ik kan er niets aan doen. Ook dit keer heb ik de fles champagne die er weer stond met rust gelaten.
Tegen tienen uitchecken en op m'n gemak via het winkelcentrum naar station Oriente lopen.

Mijn intercidade van 11:39 was iets te laat en liep ook onderweg nog wat vertraging op, bij elkaar zo'n 10 minuten. In Pombal werd ik om 13:03 + 0:10 opgewacht door Paul en Sean.
Eerst lunchen met soep, wat brood en koffie, voor ons drieën voor €9,50. Daarna naar de Lidl voor de eerste boodschappen: zorgen dat ik iets te eten in huis heb.
Tegen drieën waren we in Figueiró, dus thuis. Heerlijk om er weer te zijn. Wat er tot nu toe aan werkzaamheden is verricht, stemt me tevreden; ik word er blij van.

Veel rondom het huis is met een hogedrukspuit schoongemaakt, ook de muren. Beschadigingen zijn later weer met cement weggewerkt. Daarom ziet alles er nu zo grauw en grijs uit. En dat zou nog erger worden.
Ineens nadert in de verte met nogal wat motorlawaai een quad. "Wat is dat nu weer voor herrie?" Tot ik zie wie erop zitten: Liedewij en Jolein, van camping Quinta da Fonte. Wat leuk, ik ben er net, en ontmoet hun nu al. Ze móeten even op de foto. "En nu echt stoer kijken hè, op zo'n brullende motorfiets." Is dat gelukt?
Ik beloof snel langs te komen.
Het is goed hier weer te zijn, tussen al m'n spullen. 



's Avond koken.
Kalkoen, hier altijd in heel dunne lapjes gesneden met tomaat, ui en courgette. Voor twee dagen, dus morgen heb ik het gemakkelijk.

Reacties