coronanasleep

Vanmorgen was ik in een corona-teststraat, hier op de foto bij metrostation Kralingse Zoom. Het was er stil, ik was op de afgesproken tijd direct aan de beurt. Een wattenstaafje achterin m'n keel en in één neusgat. Het zal bij elkaar niet langer dan 6 seconden hebben geduurd.

Waarom? Eerder deze week ontving ik een mailtje van de GGD Kennemerland: of ik passagier was op vlucht HV5244 Lissabon-Rotterdam van zaterdag 30 oktober j.l. Of ik op rij 15 t/m 19 stoel D, E of F had gezeten. Klopte allemaal, ik zat op 17D, direct aan het gangpad. Bij een passagier in dat gedeelte van het toestel was achteraf corona vastgesteld. Daar was ik bij in de buurt geweest en dus moest ik in quarantaine en me na vijf dagen door de GGD laten testen. Was ik gevaccineerd (dat was ik), dan was quarantaine niet nodig en werd ik dringend geadviseerd de bekende voorzichtigheidsregels in acht nemen: afstand, hygiëne, enz. en me ook na vijf dagen te melden op een testlocatie. Ik maakte daarvoor telefonisch een afspraak.
Ik voelde me prima, had geen verschijnselen, en deed twee keer een zelftest die ik nog thuis had liggen: niet besmet.
Zojuist kon ik online de testuitslag van vanmorgen opzoeken: negatief. 

Reacties