verloren seizoen

Dat andere mensen veel minder gelukkig dan ik uit de grote bosbrand van anderhalve week geleden zijn gekomen, lijkt me duidelijk. Nu de vlammen zijn gedoofd en de rook is opgetrokken, wordt pas goed zichtbaar hoe groot de schade werkelijk is.

Als ik in Portugal ben, ben ik een geregelde bezoeker van Quinta da Fonte, de camping in de buurt van Figueiró dos Vinhos van Jolein en Liedewij. Ik heb er al heel wat verhalen over geschreven, ook omdat ik er zoveel plezierige uren heb doorgebracht.
Hun huizen staan nog overeind, gelukkig, maar verder ziet e.e.a. er nogal triest uit. Hier wil, en kan, geen kampeerder naar toe. Het seizoen, dat net min of meer op gang was gekomen, lijkt alweer voorbij, en verloren.
Liedewij verscheen op de Portugese televisie. En ook al spreekt ze Portugees, de strekking van haar verhaal is wel duidelijk, denk ik.

Hier is die reportage te zien.
Jolein zat in een item van RTL Nieuws.
Bekijk die beelden hier zelf.
Hoe het nu verder moet met Quinta da Fonte...
Er is een geldinzamelingsactie op gang gekomen.

Reacties