beschermengel

Ik heb weer eens geluk gehad, zoals al zo vaak in mijn leven, wanneer ik achteraf op een gebeurtenis terugkijk. 











61 doden tot nu toe heeft de enorme bosbrand van gistermiddag en afgelopen nacht in het gebied rondom Pedrogão Grande en Figueiró dos Vinhos geëist. En nog steeds is niet al het vuur uit. 
De gasten in mijn huis, Paul en Josephine, zijn ongedeerd. Vannacht, in het donker, de stroom was uitgevallen door blikseminslag, met een naderende brand, spoten ze met hulp van de dochter van mijn overburen Costa, met de tuinslang struiken, muren, ramen, terrassen en dak kletsnat voordat ze vluchtten. 
Ze zijn er allemaal heelhuids doorheen gekomen, en mijn huis is onbeschadigd. Als je de ravage in het gebied ziet, is dat beslist niet vanzelfsprekend. 
Ik zou haast in engelen gaan geloven...

Reacties