ik voel nattigheid

Twee jaar geleden, februari 2012, werd ik getroffen door een zweepslag: een scheurtje in mijn rechter kuitspier. Noodgedwongen moest ik mijn reis naar Portugal afzeggen. Ik kon vrijwel geen stap verzetten, alleen wat strompelen. Na een week of zes werd het al beter.
Nu, twee jaar later, heb ik mijn vakantie in Figueiró dos Vinhos opnieuw laten verlopen. Niet vanwege mijn gezondheid, maar vanwege de vele regen in Portugal. Het is nu al weken, zo niet maanden, achtereen slecht weer, en enige verbetering is nog niet in zicht. 

In oktober vorig jaar had ik daar ook al last van, dagelijkse plensbuien, en ben ik zelfs een dag eerder dan gepland uit mijn huis weggegaan naar Coimbra. In een grote stad immers, met kerken en musea, cafés en restaurants, is het iets gemakkelijker je bij nattigheid te vermaken dan op het platteland, waar je met regen alleen binnen bij de haard kunt zitten. 
Met leesvoer en veel 'troost'wijn. Dat wilde ik niet opnieuw meemaken. 
En dus ben ik gewoon in alle rust thuis in Nederland, ook wel eens prettig. Misschien dat het er verderop in het voorjaar nog van komt. Dat zal toch zeker wel?
Ook anderen beschrijven de enorme nattigheid in Portugal. Lees maar eens wat Julie Dawn Fox daarover te melden heeft. 
Ik heb wel eens meer naar haar en haar blog verwezen: heel informatief, actueel, onderhoudend, leuk geschreven over van alles en nog wat. Rechts van mijn berichten is er een permanente link naar haar en haar belevenissen. In haar abc over Portugal heeft ze de letter r zelfs speciaal voor regen bestemd. Kijk maar eens: R is for rain in Portugal

Reacties