van Avelar naar Sertã

Vanmiddag toeren Paul en ik wat door de omgeving en komen allereerst uit in Avelar. 


We bezoeken twee antiekwinkels (eigenlijk meer oude-dingen-winkels) waarvan de eigenaren broer en zus van elkaar zijn. Paul en Sean hebben er al heel wat vandaan gehaald. En ook ik heb er bijvoorbeeld een jaar geleden een grote fauteuil gekocht. 


foto van Facebook: Rainha da Sucata
Helaas is er vandaag niets dat ons aanspreekt en rijden we verder naar Cernache de Bonjardim, waar Paul en Sean ooit in een huurappartement woonden. 


Daar willen we wat eten bij het ons bekende grillrestaurant. Jammer genoeg: gesloten. Door naar Sertã, bij de oude Romeinse brug. 


Dat Restaurante Ponte Romana is wel open en vrije tafels zijn er genoeg. Later op de avond wordt het er altijd pas druk. Nu ook: dan is alles bezet. Heel toevallig treffen we er opnieuw Marlou en Jan van gisteren uit Vermelho die ook hadden besloten hier de avondmaaltijd te nuttigen. 


Ik weet het en toch verbaas ik me ook nu en hier weer over de ongekend lage prijzen: alle hoofdgerechten kosten om en nabij de €5. Je kunt ook een halve portie nemen, voor mensen met een wat kleinere maag. Dan kom je rond de €2,50 uit. Paul en ik nemen een alcoholvrij bier voor hem, een halve liter rode wijn voor mij, twee hoofdgerechten, beiden een nagerecht, en nog koffie toe, sámen voor €18,40. Snapt u het?

foto: Sean Maguire
 

Reacties