vroeg op terugreis

Vandaag sta ik om 5 uur op, om 6 uur ga ik afrekenen en het hotel verlaten, de metro vertrekt vanaf station Bolhão om 06:18 en dan ben ik ruim een half uur later op het vliegveld. Even inchecken, want dat heb ik nog niet online kunnen doen, gelukkig gaat dat vlot, door de beveiliging heen, en dan nog snel even een broodje en een cafe com leite achteroverslaan. Het luxe ontbijt in het hotel is er uiteraard bij ingeschoten en anders heb ik straks onderweg zo'n enorme trek en dorst.
Opnieuw moeten we, net als bij aankomst vier dagen geleden, een stuk over het platform lopen, langs andere toestellen en richting ons vliegtuig. 


Toen dat kort daarvoor landde, bleek er een aantal zwaar gehandicapten aan boord te zijn dat veel hulp - en tijd - nodig had bij het uitstappen. Ook al bij het instappen vanmorgen vroeg in Amsterdam uiteraard. Met al met al een uur vertraging stijgen wij op. We krijgen daarvoor baan 17 toegewezen, in zuidelijke richting, ongeveer 170 graden namelijk, voor de daarin geïnteresseerden. Met een grote bocht naar links en door de raampjes een laatste blik op Porto, zetten we koerst naar Amsterdam.


Om 12:30 uur landen we veilig en wel op Schiphol.

Reacties