leuke dingen ook

Aan alles komt een eind, ook aan leuke dingen. Vandaag beleef ik in Porto mijn alweer laatste vakantiedag. Na het uitgebreide ontbijt in het Grand Hotel do Porto ga ik nog even een paar uur de stad in. Mijn vlucht met Portugalia naar Nederland is pas eind van de middag dus ik heb nog even tijd.
Ik loop de kathedraal weer eens binnen. Opnieuw enorm indrukwekkend.


Omdat de kerk op een heuvel ligt, heb je van daar boven een prachtig uitzicht. Het is ook vandaag een stralende dag, geen wolkje in de lucht, en dus wordt overal de was te drogen te hangen.



Het uitzicht op de stad Porto, met al z'n oude daken, torens, kerken, palmbomen blijft prachtig.


Ik kom hier elke keer graag terug om alles nog weer eens te bekijken. Dat verveelt niet.




Ik neem nog even de gelegenheid te baat van de zon te genieten. Trui uit, mouwen omhoog, galão erbij en lekker zitten en rondkijken.
Maar dan is het echt tijd om naar het vliegveld te gaan. Met in m'n tas het stuk beenham dat ik van de familie Costa cadeau kreeg. Het is al zover gedroogd, dat het de reis zou moeten kunnen overleven zonder te bederven. Ik ga de proef op de som nemen.

Reacties