herfst in Portugal

Vaste prik, zo langzamerhand: is het herfstvakantie in Nederland, dan ga ik naar Portugal.
Die vliegreis 's ochtend vroeg op zaterdag van 06:15 met de TAP van Amsterdam naar Lissabon is wel handig -  snel ga ik dan van het vliegveld naar station Lisboa Oriente, neem daar de trein naar Pombal en rond het middaguur ben ik thuis -  maar ook heel vermoeiend. De nacht eraan voorafgaand doe ik haast geen oog dicht. Ik koos dus nu weer eens voor een andere optie, met hetzelfde resultaat: de vrijdagavondvlucht Amsterdam - Porto, nachtje hotel op het vliegveld daar,



volgende ochtend de trein naar Pombal, en dan ook rond het middaguur thuis. Wel wat comfortabeler.
Zo ging het dus gisteravond respektievelijk vanmorgen. Nu is het zaterdagavond en zit ik hoog en droog in Figueiró dos Vinhos.
Heerlijk hier weer te zijn en al m'n spullen in goede staat aan te treffen. Boodschappen deed ik voor een paar dagen in Pombal, dus ik kan eventjes vooruit. Het is hier ongeveer 20 graden, anders gezegd dat was vanmiddag meteen trui uit, buiten zitten, post bekijken (o.a. verjaarskaart uit Nederland), 



boekje lezen, glaasje wijn uit de Alentejo drinken. Echt vakantie.

Reacties