boodschappen doen

Vergeleken bij Nederland zijn de gewone dagelijkse boodschappen hier in Portugal heel goedkoop. Je moet geen bijzondere geïmporteerde Franse haute-cuisine-producten willen kopen, want daar betaal je natuurlijk voor. Nee, ik bedoel normale Portugese dingen als kip- of varkensvlees, kalkoen niet te vergeten, uien, paprika, aubergine, courgette, sla, citroenen, tomaten, brood.
Veel koop ik in de supermarkt Intermarché,


veel (steeds meer eigenlijk) in mijn eigen dorpswinkeltje, regelmatig ook koop ik groenten op de zaterdagmarkt in Figueiró dos Vinhos.
Voor relatief weinig geld kun je hier je potje koken, ik keek m'n kassabonnen er weer eens op na. Een paar voorbeelden van de afgelopen dagen:

*een broodje kost €0,12
*een stokbrood waarvan ik 2 dagen kan eten €0,39
*een doos kippevleugels, genoeg voor 4 dagen €0,98
*een bol knoflook €0,16
*een groene of rode paprika €0,23
*een courgette €0,34
*een halve kg tomaten €0,93

Zaterdagmorgen op de markt, de groentenstal, een hele plastic zak vol met tomaten, courgette, paprika's, knoflook, uien, wortelen, voor één persoon genoeg eten voor een week, voor in totaal €2,16. Je houdt het niet voor mogelijk.

Reacties