vakantie komt eraan

Juni staat voor de deur en daarmee nadert de zomervakantie met rasse schreden. Mijn heenvlucht naar Lissabon en terug vanaf Porto boekte ik, toen heel goedkoop, al bijna een jaar geleden. Dus die ligt al maanden hier thuis op de plank. Maar omdat er ook nog twee gasten komen logeren die wensen of liever gezegd leuke ideeën hebben, méér willen zien dan alleen Figueiró dos Vinhos en de directe omgeving ervan, ben ik bezig nog wat hotels te reserveren. Zo willen we een paar dagen naar Porto, een schitterende stad die ik inmiddels goed ken en die zeer geschikt is voor een korte vakantie. Maar ook b.v. Évora in Zuid-Portugal staat op het programma. 
Dat is te ver bij mij vandaan voor een tripje van één dag.
Plannen maken, in reisgidsen kijken, kaarten bestuderen, is ook al een beetje vakantie houden.

Reacties