eerste lustrum

Het nieuwe jaar is alweer een maand oud. Mijn broer Paul heeft inmiddels een paar keer m'n huis geïnspecteerd. Alles is o.k., er zitten wat natte plekken op de muren van de huiskamer, maar dat is dan ook alles. Een hele geruststelling. Het regent in Portugal jaarlijks méér dan in Nederland en dan nog allemaal in de paar wintermaanden. Dus dan kan het er echt hevig tekeer gaan. En mijn huiskamer ligt immers deels in de grond, in de heuvel. Maar m'n huis heeft zich zo te horen kranig geweerd. Intussen verheug ik me op m'n weekje vakantie daar, na vier maanden afwezigheid. Ik zal vreselijk veel onkruid moeten wieden in de voortuin, de kamers moeten schoonmaken, het beddengoed wassen, en verder een aantal IKEA-meubelstukken in elkaar moeten zetten. Kortom: het huis moet uit z'n winterslaap worden gewekt en gereed worden gemaakt voor het nieuwe seizoen. Een hele klus. 
Daarnaast is er ongetwijfeld nog tijd over om met Paul en Sean op te trekken, lange wandelingen te maken, van de zon te genieten (hoop ik), te praten met de mededorpelingen, lekker te eten en drinken en nog zo het een en ander. 
Dit is de start van alweer het 5de (!) jaar in Figueiró dos Vinhos.

Reacties