Paul in Nederland

Mijn broer Paul is weer eens een weekje in Nederland, in Amsterdam, om te controleren of z'n bedrijf daar goed functioneert. Bovendien zit het eerste kwartaal er op en moet dat financieel worden afgehandeld.
Zoals altijd eten we dan met elkaar. Het laatste nieuws van mijn huis is dat buurman Costa een aantal bomen rondom het weggetje naar zijn schuren (dus tegenover mij) heeft gekapt. Waarom hij dat kappen heeft gedaan? Misschien waren ze ziek. Paula, mijn lerares Portugees, suggereerde dat het uit brandveiligheidsoverwegingen zou kunnen zijn: bomen moeten altijd een bepaalde afstand hebben tot bebouwing. En Costa heeft daar houten schuren met schapen, geiten, konijnen. Paul mailde me al een foto van de situatie. Ik ben benieuwd het allemaal met eigen ogen te gaan zien. Maar eerst nog eventjes drie maanden wegwerken.

Reacties