het begint ergens op lijken

De verbouwing sudderde het hele jaar 2008 zo'n beetje door. Soms deed Pedro iets en was er aktiviteit, dan weer stond de restauratie maanden op een laag pitje zo niet helemaal stil.
In oktober was ik zelf nog ter plekke. Ik logeerde in een klein hotelletje in Figueiró, midden in het dorp, heel luxueus, heel goedkoop. Solar das Freiras is de naam (zie de lijst met links). Een prachtige kamer, met alles erop en eraan en een uitgebreid ontbijtbuffet.

In de loop van de ochtend wandelde ik in 25 minuten naar mijn huis en ging verder met schilderwerk. Samen met Paul en Sean verfde ik het hele huis aan de buitenkant. Wat een totaal ander gezicht leverde dat op, een verschil van dag en nacht.


Die hele week schilderde ik, elke muur, ieder oppervlak, vele vierkante meters vol. En als ik klaar was, begon ik met een tweede laag over de eerste heen.


Verder werd de keuken ingericht; samen met de timmerman plaatste ik de kastjes en het aanrecht.
Ik kon nu ook koffie en thee maken, de afwas doen.



Ook de badkamer was zo goed als klaar. De douchebak zat erin, de wastafel.

Zelfs de wasmachine was inmiddels geplaatst.


Tot slot is hier nog een paar foto's dat al goed het enorme verschil laat zien tussen toen (het moment van aankoop) en nu (oktober 2008). En dat verschil zou alleen nog maar groter worden.








Reacties